HTML

My little life

Rólam, gondolataimról, az életről és az életemről, mindenről ami körülöttem van, történik és lesz!!!!

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2007.07.20. 20:37 szilva-panna

Az olvasás öröme Harry Potteren és Darren Shan-en keresztül

Hello-bello!

  Nem tudom, ki hogy van a Harry Potter könyvekkel, de én imádom őket.
  Még 10 évesen kezdtem el olvasni, amikor még senki sem tudta mi az, még Angliában sem nagyon, nem hogy Magyarországon, nagymamámtól kaptam meg a születésnapomra. Előtte sosem olvastam semmit nagy kedvel, igazából nem is szerettem és nehezen is ment. Csak a Két Lottit olvastam szívvel-lélekkel Erich Kastner-től!
  Hiába hangzik sablonosan, Nekem tényleg ez volt a nagy korszak váltó könyv, ami miatt el kezdtem olvasni és egyszerűen imádtam. Be kell, hogy valljam, ugyan a második kötettel kezdtem, mert az elsőt unalmasnak találtam, de utána rögtön elolvastam az első kötetet is. Minden könyvet legalább 5x-ör olvastam már, talán csak a hatodik könyv a kivétel.
  A filmek is tetszettek, de persze a könyvet és a saját képzeletünket semmi és senki nem múlhatja felül.
  Még most is, 18 évesen rajongok értük, és most, hogy végre megjelenik a 7ik könyv ma éjfélkor, majdnem sírva fakadtam a boldogságtól, magam is meglepődtem, hogy így reagálok, de az olvasás azok közé a kevés jó dolgok közé tartoznak, amelyek éltetnek az életben.
  Már alig várom, hogy a kezembe vehessem, az eredeti nyelven íródott könyvet, mivel februárig sajnos nem tudok várni, ugyhogy hiába tudok rosszul angolul, megpróbálom elolvasni éjjel-nappal szótár segítségével, mert egyszerűen izgalams, olvastatja magát.
  Ez egy olyan könyv, amit minden kisgyerek kezébe oda adnék, akik olvasási gondokkal vagy írási gondokkal küzdenek - ha leírva sokszor látják a szót még úgy is tudnak fejlődni - ugyan csak a 4ik könyvig utána csak 14 éven felülieknek adnám a kezébe, mert onnantól kezdve már tényleg nem gyermek könyv. Így sem teljesen. Sok morális és erkölcsi kérdést vett fel, döntenünk kell a jó és a rossz között, sok benne a riasztó és félelmetes dolog.
  Akinek csak kicsivel is élénkebb a fantáziája mint az átlagnak saját kis filmet forgat közben és utána fél a saját maga által megteremtett szörnyektől!
A filmek is jó szolgálatot tesznek, hiszen valaki tőlük kap kedvet elolvasni a könyvet. Igazából nevezhetjük  a könyv és az olvasás promociójának is.
  A hetedik könyvre visszatérve a címre, Harry Potter és a Halálos Ereklyék lesznek nagy valószínűséggel angolul Harry Potter and the Deathly Hallows.
  Ebben a kötetben, mivel befejező rész kérdést kell kapnunk sok, eddig megválaszolatlan kérdésre !

Harry Potter könyvek:

Harry Potter és a/az
1. Bölcsek köve
2. Titkok kamrája
3. Azkabani fogoly
4. Tűz serlege
5. Főnix rendje
6. Félvér herceg
7. Halálos szentek/ereklyék - Deathly Hallows - ami inkább az ereklye szót kívánja megerősíteni

  Nincs ez másképpen Darren Shan vámpír és démon könyveivel sem, viszont nála már egész más dolgokról kell és lehet beszélnünk. Az ő világa teljesen más mint Rowlingé, mert nem egy varázslatos világot, hanem egy gonosz és sötét világot tár elénk, amely nagyon is valósnak tűnik.
  Démonok csatáznak az egyik sorozatban a másikban vámpírok és számos természetfeletti lénnyel ismerkedhetünk meg.
  Ez a világ rémisztőbb és rosszabb. Ezek a könyvek már tényleg nem egy 10éves számára íródtak, de még ezeknél is csak azt tudom mondani, hogy ajánlom mindazok figyelmébe akik nem olvasnak sokat, vágynak egy kis izgalomra és kikapcsolódásra és egy olyan könyvre, amely olvastatja magát.

  A vámpír könyvek 12 kötetesek a démon könyvekből már 4 megjelent kis hazánkban és minden évben további kettő fog megjeleni, az író 10kötetesre tervezte. Bővebb információért látogassatok el a honlapjára:

www.darrenshan.com

  Ebből is hamarosan készül film, az Warner Brothers filmstúdiónak nem sikerült elkészítenie határ időn belül, ugyhogy most a jog visszaszállt az íróra, aki most a Universalnak adta el a megfilmesítés jogait. Örömmel várom a filmet amely az első 3 vámpír könyvből készül el.

Vámpír könyvek:
1. A rémségek cirkusza
2. A vámpír inasa
3. A vérszipoly
4. A vámpírok hegye
5. A halál próbái
6. A vámpír herceg
7. A sötétség vadászai
8. Az éjszaka szövetségesei
9. A hajnal gyilkosai
10. A lelkek tava
11. Az árnyak ura
12. A végzet fia


Démon könyvek:
1. Démonmester
2. Démon tolvaj
3. Vérfüred
4. Bec

  Mindenkinek nagyon jó olvasást és film nézést kívánok és további jó nyarat,
Szilva

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szilvapanna.blog.hu/api/trackback/id/tr25122137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása